Bim Aktüel Nedir?
Her hafta cuma günleri özel olarak hazırlanan ve günün ihtiyaçlarına uygun ürünleri müşterilerine sunulan haftalık katalog yayını. Bim aktüel haftanın son günü olan cuma günleri satışa sunduğu günün koşullarına uygun Hırdavat, Tekstil, Giyim, Mutfak eşyaları, Oyuncaklar, Spor ürünleri, Elektronik, Beyaz eşya ve Gıda gibi ürünleri pazarladığı bir satış tekniğidir.Bim aktüel zaman içerisinde sunduğu bu tarz ürünlerle dikkat çekmiş ve büyük ilgi haline gelmiştir. Bim marketlerinin bu denli büyümesinin en başlıca sebebi, Bim aktüel ürünleri adı altında. Sunmuş olduğu ürünlerin günün şartlarına hitap eden bir anlayışla beraber, yapmış oldukları indirimlerle de dikkatleri üzerilerine çekmiş oldular.
BİM Market;
1995 yılında 21 mağaza ile başlayan BİM marketleri," toptan fiyatına perakende satış" sloganı ile perakende mağazacılık sektöründe yeni bir sayfa açmıştır. Farklı konsepti ve ürün çeşitleriyle dikkatleri üzerilerine çekip, büyük bir yankı uyandırmışlardı.
Farklılıkların kolay kabul görmediği ülkemizde, Bim marketleri büyük eleştirilere maruz kalmış ve çok sıradan ve basit olarak görülmüştü. Bim marketleri bu söylentileri hiçe sayarak, kendi yolundan şaşmadan ve usanmadan emin adımlarla ilerlemeye devam ediyordu. Gecen zamanlar Bim marketlerinin lehine olacak ve 56 yıldır Türkiye de tek tabanca olan bir perakende marketini aşağı çekeceklerdi.
Yüksek indirim modelinin (hard-discount) Türkiye deki ilk temsilcisi olan ve toptancı edasında ki market yapısıyla, ilerlemeye ve farklarını göstermeye devam ediyorlardı. Farklı yapısıyla kısa zamanda büyümeye yoluna giren Bim marketleri, ürün politikasıyla kendine özgü bir yapıya sahip olduğunu ve sıradanlığı bozacağının sinyallerini 2000 li yıllarda ortaya koymaya başlamıştı.
Kendine özgü politikasının en büyük temel taşlarından biri merkezi yönetim şekli olmadan, oluşturdukları bölge teşkilatları ve mağazalar arası iletişim ile daha hızlı karar alma ve tedarik kolaylığı sağlamıştır. Bunun dışında sade yapısıyla masrafları azaltmış ve ürün listesini 600 ürünle sınırlandırmıştı. Bu anlayış Bim marketlerine uzun soluklu bir avantaj sağlamış, ekstra maliyetlerde uzaklaşmış ve dolayısıyla bu kazanç farkını müşterilerine yansıtmaya çalışarakta rekabette bir adım öne geçmeyi başarmışlardı.
BİM Aktüel;
Bim marketleri 1997 yılına gelindiğinde 100. mağazasını açan Bim marketleri aynı zamanda da Bim Aktüel ürünleriyle de dikkatleri ve ilgiyi çekmeye başlamıştı. Bir çok perakende kuruluşu kim bunlar demeye başlamıştı bile, Bim aktüel ile iğme kazanan Bim marketleri hızına hız katmaya ve Türkiye çapında büyümeye, koşar adımlarla ilerlemekteydi.Bim maketleri ve Bim aktüel öyle bir hal almıştı ki, ne ekonomik kriz nede başka hiçbir şey Bim marketlerin ve Bim aktüelin hızını kesemiyordu. Bim marketlerinin devrim yaratmaya başladığı zamanlar ise 2004 yılları oldu, 2004 yılında 1000. mağazasını açan Bim marketleri artık dev bir imparatorluktu.
Bim market imparatorluğunu halkla paylaşmanın zamanı geldiğini düşünen yönetim, 2005 yılında % 44.12 hissesini halka arz etti. Halka arz dan sonra gücüne güç katan Bim marketleri, ders niteliğindeki bir strateji ile 2008 yılı krizin den 551 yeni mağaza açarak. Toplam mağaza sayısını 2285 mağazaya çıkardı.
Bim market ve Bim aktüel sınırları zorlamaya ve yeni hedeflerle yelken açmanın peşine düşmüştü, 2009 yılının ilk yarısında Fas'ın Kazablanka şehrinde aynı gün içerisinde 10 yeni mağaza açarak bir başlangıca daha imza atmayı gerçekleştirmişlerdi. Yurt dışı mağazalarına ileri ki dönemde Mısırın da ekleyerek, büyük bir firma olduğunu her keze gösterecekti.
Osmanlı gibi heybetli ve bir o kadarda mağrur yapısıyla, durmak bilmeyecek yeni ülkeler ve yeni mağazalar açmaya devam edeceklerdi. Attıkları bu adımlar meyvelerini vermeye de başlamıştı artık.
Bim aktüel piyasadaki direnci kırmada büyük rol üstlenmişti, büyük firmaların yeni mağaza açmaya korktukları kırsal bölgelerde, Bim Market korkmadan ve ben sizdenim diyerek her kez ile bir gönül bağı kurması saygı duyulacak bir hizmet anlayışının en büyük göstergesi olacaktı.
Bim aktüel kırsal bölgelerde yaşayan toplumların, feryadına yetiştirircesine yardıma koşmuş ve her türlü ürünü en uygun fiyata sokaklarına getirmişti. Bim aktüelin yapısı ve şekli bütün kesimlerinde dikkatini çekerken, cuma günleri sabırsızlıkla beklenir hale gelmeye başlanmıştı.
Bim aktüel öyle bir şeydi ki, çeyizini yapana, evini kurana, çocuğunu okutana, ihtiyacı olana. Fayda sağlayarak destek olan bir ürün gamı haline gelmişti. Bir çok insan cuma günü nü iple çekerek mağaza kapısında erken saatlerde beklemeye değer kılan bir anlayışa bürünmüştü. Kimine göre saçma, kimine göre gerçek hayat. İmkanı olanlar için bu bahsedilen konu saçma ve lüzumsuz gelebilir ama hayat bizlerin etrafında ki dört duvardan ibaret değil. İşte Bim marketlerinin bu duvarları yıkarak gerçekleştirdiği anlayış, bir çok perakendeciye öncülük yapacak bir konuma gelmesini sağladı.
Bim aktüel ürünlerininde kazandırdığı ivme ile Bim marketleri artık bir dev ve komutandı dünyadaki perakende kuruluşları içerisinde 241. olması bir tesadüf değildi. Bunun yanı sıra orta doğu pazarında en hızlı büyüyen 50 firma arasın da ise 9. sırada yerini almıştı, bu listedeki en büyük başarı ise dünyada ki 250 firmanın içerisine olması gurur vericiydi.
Bim marketleri raflarında sattıkları ürünlerin dışında sundukları aktüel ürünler büyük bir başarı hikayesinin temellerinden bir tanesi, şimdi ise bu temelin üstüne tuğlaları koymaya başlayan Bim marketleri. 2012 yılında Avea alt yapısıyla BİMCELL hizmetini müşterilerine sundu, Bim marketleri bu farklı strateji ile yeni bir yol açma hedefinin olduğunu göstermeye çalıştı.
Yıl 2014 olduğun da ise Bim marketlerinin rekabet ettiği firmalar artmaya başlamıştı, ona rağmen Bim marketlerinin 2015 yılının başındaki mağaza sayısı 2521 adet oluştu. Gerçekten hatırı sayılır bir mağaza sayısına ulaşan Bim marketleri yarınlar için büyük atılımlar ve markalar yapmanın peşine düşmüştü bile.
Yakın zaman içerisinde, daha büyük ve geniş kapsamlı mağazalarını açma gayretinde olan Bim marketler grubu. FİLE marketler adı altında yeni bir oluşuma merhaba diyecek. FİLE market leri daha büyük metre karelere sahip ve daha bol çeşidin sergileneceği söylenmekte, File marketleri farklı konsepti ile ilgi odağı olacağını ama kalite ve güvenden hiç bir şey kaybedilmeyeceğini dile getiren firma yetkilileri, yakın zamanda ilk şubeyi açacaklarını dile getirmekteler.
FİLE marketlerinin satış stratejisi aynı Bim marketleri gibi dikkat çekici ve farklı olacağı söylemler içerisinde var. Yanlış anlaşılmasını istemem, Bim marketleri gibi değil daha otantik ve rahatlığın ön planda sunulacağı bu yeni oluşumda, 3000 ile 3500 arasında bir ürün çeşitliliği sunulacağı bildirilmekte.
Merakla beklenen FİLE marketleri, Bim'in yakaladığı başarıyı yakalar mı bilmem ama, bizler adından çokça bahsedeceğiz.
Bim market hakkında yazdığım bu yazıyı, genel bir bilgi olarak paylaşmak istedim. Sizlerinde malumu olan Bim Aktüel ürünlerinin tanıtımlarını yapmaktayız. Bim aktüel güvenilir, gerçekçi, her bütçeye hitap eden, kaliteden ödün vermeyen ve yenilikçi ürünleriyle umarız gelecekte de farkını ortaya koyar. Bim Aktüel'in bol çeşit ve uygun fiyatlı günlerine dönmesi dileğiyle.